קרע בעם ישראל: חוק הגיור יובא בראשון לוועדת שרים לחקיקה

איתי גדסי No Comments on קרע בעם ישראל: חוק הגיור יובא בראשון לוועדת שרים לחקיקה

לאחר הרס מערך הכשרות, ממשיך השר כהנא לדהור לחוק הגיור המסוכן. בראשון הקרוב יגיש שר הדתות את החוק לוועדת שרים לענייני חקיקה. על פי החוק כל רבני הערים יוסמכו לפתוח הרכבים של בתי דין לענייני גיור. ש"ס: "חורבן גדול של המדינה היהודית ובכיה לדורות". הרב הראשי הזהיר בעבר כי אם החוק יעבור, יפתחו ספרי יוחסין

השר מתן כהנא צילום: פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לא עוצר באדום: למרות מחאה הענק של כלל רבני ארץ ישראל והעולם מכל החוגים והעדות נגד חוק הגיור המסוכן לעתיד עם ישראל, שיביא לפילוג קשה בעם, ביום ראשון יגיש השר לשירותי דת מתן כהנא את חוק הגיור לוועדת השרים לחקיקה.

עיקרי החוק: מערך הגיור הקיים יקבל לראשונה הכרה ממלכתית בחוק ובכך יחזק את מעמדה של הרבנות הראשית בנושא הגיור.

רבני ערים יוכלו להקים הרכבי בית דין לגיור במסגרת מערך הגיור הממלכתי תחת מערכת אחת של כללי דיון, פיקוח, בקרה ותעודות אחידות לכולם.

יוקם באגף הגיור מחוז "רבני ערים" שיעניק שירותים מנהליים להרכבי רבני הערים.

תוקם ועדת רבנים שתנסח את סדרי הדין ותחייב את כלל בתי הדין לגיור.

לרב הראשי, לועדת ההיגוי ולמועצת הרבנות הראשית סמכות לבטל מינוי של דיין גיור באופן מבוקר במקרה של הפרת כללי הדיון.

השר לשרותי דת מתן כהנא אמר לקראת הגשת החוק: "במדינת ישראל חיים כמעט חצי מיליון אזרחים שאבא או סבא שלהם היה יהודי אך לפי הלכה אינם יהודים. הם חלק מאיתנו. גדולי תורה מכל הדורות פסקו שיש לעשות מאמצים כבירים 'להחזירם הביתה'.

סיעת ש״ס מסרה בתגובה לחוק הגיור המסוכן של שר הדתות: "המוני מסתננים, עובדים זרים ומהגרי עבודה עומדים לחגוג על אוטוסטרדת הגיורים החדשה והמהירה של השר כהנא ולהפוך ״ליהודים״ מן המניין. החוק של כהנא יעגן את מעמד הגיור הרפורמי בישראל ויפתח פתח למתן מעמד למסתנני דרום תל אביב".

עוד נמסר: "השר להריסת הדת ממשיך להרוס את יסודות הקיום המשותף שלנו כעם ישראל במדינת היהודית, ע״י פריצת מערך הגיור על פי ההלכה, הרס הרבנות הראשית קידום ההכרה ברפורמים ויצירת קרע חמור בעם. זהו חורבן גדול של המדינה היהודית ובכיה לדורות".

כזכור, מרן הראש"ל רבי יצחק יוסף הבהיר בעבר כי אם חוק הגיור יאושר, הוא יתחיל בהליך של פתיחת ספרי יוחסין שממנו יושמטו המתגיירים בהליך של החוק המדובר, לדברי הרב, "אם יעשו דבר כזה, אכנס את מועצת הרבנות הראשית ואולי נחליט בתיאום עם גדולי ישראל לעשות ספרי יוחסין"



0 תגובות